Til kapsejlerne

Hold klar af den gravede sejlrende fra havnemoler til godt og vel udenfor anduvningstønden (rød og hvid lodret stribet – vores mærke nr. 3),når der er kuttere på vej ud eller ind.

Da mange Strandby fartøjer såvel som udenbys fartøjer driver natfiskeri for tiden og afgår til fiskepladsen netop i det tidsrum, hvor vi afvikler vor aftensejlads, er vi et problem for nogle fartøjer, som er tvunget til at følge den gravede rende.

Vi må derfor vise ekstra opmærksomhed og gå af vejen i god tid.

Måske skal vi overveje en ny kapsejladsbane, som ikke lader anduvningstønden indgå som et mærke i banen!
Denne besked vil også blive givet ved skippermødet.

På vegne af Claus Pedersen, Strandby Fiskerihavn
Jørgen Lindberg