Tidevandskursus

Såfremt du påtænker at sejle til områder, hvor der er tidevand af betydning, – for eksempel til Skotland eller Frankrig – og føler du dig usikker på, hvordan du skal forholde dig i sådanne områder, var det måske en ide at gennemgå et tidevandskursus.

Gennem tre år har Mogens Termansen, Sæby, forestået i alt 12 tidevandskurser med sammenlagt cirka 175 elever inden for rammerne af Foreningen til Langtursejladsens Fremme. Undervisning er baseret på Mogens’ erfaringer fra i alt 50 måneders sejlads i skotske farvande, hvor man altid skal tage højde for såvel tidevandets dybdeændringer som – ikke mindst –tidevandsstrømmen.

Mogens holder tidevandskursus i Sæby Sejlklub d. 22. januar 2011 kl. 10:00-16:30

Tilmelding med navn, adresse, telefonnr. og evt. mailadresse til:

E-mail: pinafore@c.dk eller
Post til: Mogens Termansen, Vævervej 59, 9300 Sæby

Tilmelding gerne snarest og senest 15. januar 2011. Se mere i pdf-filen.

pdf iconTidevandskursus.2011.pdf

Comments are closed.